pyszne śniadanie

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, gdyż pozwala dobrze rozpocząć dzień, dając energię na dobre funkcjonowanie. Każdy z nas ma własne śniadaniowe menu. Dorośli ludzie jakoś sobie radzą z tym problemem, ale nieco gorzej jest z dziećmi, które czasami zdecydowanie odmawiają i nie chcą jeść śniadania. Co im podawać – wędliny, serki czy jogurty?

Dlaczego trzeba jeść śniadanie?

Nocna przerwa to dla naszego organizmu czas wypoczynku i regeneracji, a śniadanie ma mu dostarczyć nowej porcji energii i składników odżywczych. Po przebudzeniu poziom glukozy w organizmie jest niski, więc musimy go podwyższyć, zjadając pożywne śniadanie. Rano organizm wydziela większą ilość soków trawiennych, a jeśli nic nie będziemy jeść, żołądek będzie podrażniony. Jedzenie zdrowych i pożywnych artykułów śniadaniowych dobrze wpływ na pracę mózgu, koncentrację i pamięć.

Najlepsze artykuły na śniadanie

Na śniadanie najlepiej spożywać produkty bogate w białkowe, które szybciej dają uczucie sytości i przyspieszają metabolizm. Małe dzieci chętnie zjadają wartościowe jajka, ale jeśli i tego nie chcą spróbować, przygotujmy smaczny i pożywny omlet z owocami. Jeżeli wolimy wersję pikantną, do jajecznicy możemy podać wędliny i warzywa. Warzywa i owoce są bogate w witaminy i sole mineralne, zapewniające prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Dobrym pomysłem jest podawanie maluchom mieszanki płatków owsianych z owocami (truskawki, jagody, maliny) oraz jogurtem naturalnym i sokiem wyciśniętym z pomarańczy. Dzieci lubiące produkty mleczne mogą zjeść owsiankę na mleku z owocami (truskawki, jagody).

Pyszne śniadnaie  dla dzieci
Kliknij i zobacz więcej artykułów śniadaniowych

Które wędliny są najlepsze?

Wędliny są cennym źródłem pełnowartościowego białka. Najwięcej znajdziemy go w odmianach chudych, na przykład w szynce i polędwicy. Wędliny są również źródłem żelaza, cynku, fosforu i witamin z grupy B. Główną wadą wędlin jest wysoka zawartość soli. Kupujmy więc wędliny przeznaczone dla dzieci, w których jest dużo mięsa, ale bardzo mało dodatków. Specjaliści twierdzą, że jeśli w lodówce mamy wędliny i mięso, lepiej samodzielnie przygotować sobie pieczeń, którą można dodać do kanapek. Za zdrowe uważane są naturalnie wędzone wędliny suche. Wybierając wędliny, zwracajmy uwagę na ich skład. Uważnie czytajmy etykiety, by poznać skład danego produktu. Powinien zawierać więcej niż 90% mięsa, a jeśli ma mniej niż 70%, omijajmy go z daleka. Kupujmy suche kiełbasy, prawdziwe wędliny drobiowe, pieczone szynki i schaby. Pamiętajmy, że prawdziwa szynka nie ma jednolitego koloru i struktury. Kanapki z wędliną możemy ozdobić warzywami, by wizualnie były bardziej atrakcyjne dla dziecka.

Dobrej jakości wędliny są nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Wybierajmy najlepsze jakości produkty, które nie zaszkodzą naszym pociechom. Jeśli dziecko nie lubi mięsa, to wybierzmy inną propozycję śniadaniową.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *